Friday, June 12, 2009

OM "TENNISSPELARNA"

En kommentator frågade om Tennisspelarna.

Hyggligt rustade folkbibliotek har den,vilket jag just kunde fastställa i Norbergs utmärkta kommunbibliotek.

I t.ex. Tyskland finns den sedan decennier tillgänglig som paperback,liksom New Directions utmärkta amerikanska översättning hos Amazon..Att den inte gör det i Sverige är naturligtvis dumt och beror på att min backlist har hamnat litet grannn mellan förlagen när jag lämnade det totalt försäljningsinkompetenta Natur och Kultur.

Förhandlingar pågår just nu om en hel knippa av mina paperbacks.Om de inte lyckas kommer den svenska Tennisspelarna att läggas ut på min blogg för fri fildelning.

Jag kan tänka mig att göra både det ena och det andra som ett experiment.

3 comments:

  1. Heja Lasse!
    Fildela gärna Tennisspelarna! Under tiden läser vi gärna om ett tummat exemplar från vår Lundqvisthylla.
    Vi brukar göra det på sommaren när vi vilar från vårt gruppspel i tennis.
    Faktiskt har vi fler Gustafsson i bokhyllan än herr Guillous böcker.

    ReplyDelete
  2. Hittade den på Stockholms stadsbibliotek, skulle gärna vilja köpa ett ex men det verkar dock svårt. Underbar bok.

    ReplyDelete
  3. Har den tack och lov i mina samlingar. Men nog kommer den väl ut som paperback, det är ju en klassiker! Hade inte SvD den listad som ett tips på humorisktisk! svensk litteratur nyligen? Jag vill även minnas ett svtprogram där herr Gustafsson själv läste ur den....? Övriga favoritböcker: Herr Gustafsson själv och Historien med hunden.

    ReplyDelete