Sunday, July 17, 2011

Vad Fan är Twingly

En respekterad kommentator frågar om något har gått fel medTwingly.Det påminner mig om den gamla anekdoten om Plåtslagare Claeson som blir uppringd av Jägmästare Hjorth i Berg Socken:

Claeson:Claeson i Hallstahammar

Hjorth:Ja det är Hjorth i Berg socken

Claeson:Vafalls ?

Hjorth:Det är Hjorth i Berg socken

Claeson:Det ger jag väl Fanen i vad som är gjort i Berg socken.


Det ger jag väl Fanen i vad som har gått fel med Twingly.Jag har ingen aning ens om vem hon är.

2 comments:

  1. Heja Lars!

    Du kanske fånar dig, men annars är Twingly det som gör att såna som du och jag kan få besök från läsare i tidningsvärlden. Men inte bryr du dig om sånt... nä. Dock så går det inte att länka till Sydsvenskan för de avbröt samarbetet med Twingly för det var så mycket sd:are och annat löst folk på högerkanten som gick in och länkade. Tänk så det kan vara!

    http://www.dagensmedia.se/nyheter/dig/article3216742.ece

    ReplyDelete
  2. He, he!

    Twingly är en söt ung dam som håller reda på när du har postat en bloggskrivelse för allmän publik, och ifall du lagt in några länkar till andra hemsidor eller bloggar i din skrivelse. Raskt som räven bläddrar fröken Twingly genom sitt kartotek och sätter en osynlig tråd mellan din bloggskrivelse och den andra hemsidan.

    Om fröken Twingly (boendes Urlgatan www.twingly.com) har snuva och stannar hemma kommer inte den andra hemsidan att se att professor Gustafsson skapat en ny bloggskrivelse för sin publik. Och då skickar publiken en mental "krya-på-dig!"-hälsning till fröken Twingly, precis som din respekterade kommentator.

    ReplyDelete